مراسم واقعه ۲۴ مهر و یادواره شهیدان باقدرت و یزدانشناس در کرمان

ایسنا/کرمان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: مراسم واقعه ۲۴ مهر(سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان و یادواره شهیدان باقدرت و یزدانشناس در کرمان برگزار می‌شود.


حسین انجم شعاع امروز ۱۸ مهرماه در گفت و گوی رسانه‌ای با اشاره به واقعه ۲۴ مهر ماه سالروز به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان به دست عوامل رژیم طاغوت در سال ۵۷ اظهار کرد: تاریخ ملت ایران شاهد حوادث مختلفی به عنوان وقایع درس‌آموز و عبرت‌آموز است.


وی افزود: واقعه مسجد جامع کرمان در دوران مبارزات ملت ایران بر علیه رژیم ستمشاهی پهلوی به وقوع پیوست و در آن دوران به ویژه مردم کرمان با مبارزات و مجاهدت‌های خود بر علیه رژیم منحوس پهلوی و اعلام حمایت از رهنمودهای امام خمینی (ره) برای از بین بردن پایه رژیم پهلوی قیام کردند.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: در این راستا نقش مساجد به عنوان سنگرهای انقلاب اسلامی در آن دوران نقش بسیار بی‌بدیل و ارزشمندی بود و هم‌اکنون هم نقش مسجد برای ایجاد جبهه مقاومت در برابر ظلم استکبار جهانی و کسب معارف دینی تاثیرگذار است.


وی افزود: واقعه ۲۴ مهر نمادی از مقاومت و ایستادگی مردم کرمان در مقابل بی‌عدالتی و ظلم‌های رژیم پهلوی است و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی محسوب می‌شود.


انجم شعاع ادامه داد: رژیم ستمشاهی زمانی که پایه‌های ظلم و استکبار خود را در حال ریزش و سقوط دید برای ایجاد رعب، وحشت و مقابله با قیام مردم ایران دست به حرکت نابخردانه و ناجوانمردانه‌ای چون به آتش کشیدن مسجد جامع کرمان زد.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان به روایت واقعه ۲۴ مهر سال ۵۷ پرداخت و عنوان کرد: مردم کرمان برای چهلمین روز شهدای میدان شهدا «ژاله» تهران در مسجد جامع کرمان تجمع کرده بودند و مرحوم حجت‌الاسلام صمدانی در حال سخنرانی بود که ایادی رژیم شاه با بهره‌گیری از افرادی که کولی نام داشتند و از حمایت نیروهای نظامی شاه برخوردار بودند، در ساعت ۱۰ روز ۲۴ مهر ۵۷ به مسجد جامع حمله کردند.


وی اضافه کرد: مهاجمان به مسجد جامع کرمان به آتش کشیدن اموال عمومی مردم، مسجد جامع و کتاب‌ها از جمله قرآن و کتاب‌های دعا پرداختند و مردم را مورد ضرب و شتم قرار دادند و به ساحت مقدس مسجد، روحانیت و مردم بی‌حرمتی کردند، اما مردم مقاومت و ایستادگی کردند.


انجم شعاع گفت: روزبه‌روز هم این حرکت و بی‌حرمتی و توطئه رژیم پهلوی بر علیه ملت ایران ادامه یافت و واقعه ۲۴ مهر موجب وحدت بین اقشار مختلف مردم شد و غیرت دینی و انقلابی مردم کرمان و ملت ایران را افزایش داد.


وی افزود: رژیم منحوس پهلوی مسجد جامع کرمان را به قصد مقابله با قیام ملت ایران به آتش کشید، اما قیام و مقاومت مردم، تحصن فرهنگیان، پزشکان و نیروهای کارخانجات استان کرمان از جمله زغال‌سنگ موجب شد تا پایه‌های ظلم و ستم را به لرزه درآورد و مقاومت و وحدت مردم را افزایش دهد.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان گفت: ۲۴ مهر روز بسیار مهم و ارزشمندی در تاریخ انقلاب اسلامی مردم کرمان و نمادی از ماهیت و فرهنگ اسلامی ملت ایران است.


وی گرامیداشت یاد و خاطره شهدا را یکی از اهداف برگزاری آیین ۲۴ مهر برشمرد و ادامه داد: مردم کرمان شهیدان باقدرت‌جوپاری و یزدان‌شناس را در حادثه ۲۴ مهر تقدیم انقلاب اسلامی کردند.


این مسئول بیان کرد: تبیین واقعه ۲۴ مهر ماه به‌عنوان واقعه‌ای درس‌آموز و عبرت‌آموز برای ملت ایران و تجلیل و تکریم از ملت ایران به واسطه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و خیانت‌های رژیم منحوس پهلوی از دیگر اهداف بزرگداشت روز ۲۴ مهر است.


انجم شعاع در ادامه اظهار کرد: در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا برنامه‌هایی به‌مناسبت ۲۴ مهر ماه پیش‌بینی شده و مراسم محوری ۲۴ مهر همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء در محل مسجد جامع کرمان برگزار می‌شود.

منبع خبر: خبر گزاری ایسناآخرین اخبار,پربازدید ترین اخبار, اخبار روز

دیدگاهتان را بنویسید